10 כללים לבחירה נכונה של עדשות מגע

כיום, ישנה ערנות רבה באשר לזיהומים בעיניים, על מנת למנוע את הצרה הכואבת הזו יריב בר-און- אופטומטריסט מוסמך ומומחה לעדשות מגע מציג מספר עצות אשר יעזרו לכם בבחירת העדשה הנכונה:

1. כל מרכיב עדשות מגע מחויב בבדיקה תקופתית ולכן מומלץ בראשונה לבצע בדיקה אצל בעל מקצוע מוסמך, לאחר הבדיקה וודאו כי המספר והנתונים שנמסרו לכם מדויקים.

2. התייעצו עם בעל המקצוע לגבי עדשות המגע המתאימות לסגנון החיים שלכם, לדוגמא: לחיילים ולעובדי משמרות מומלץ להשתמש עם עדשות המאפשרות שינה, עדשות צבע עם מספר וכו'. יש מצבים בהן תיקון ראייה אינו יכול להתבצע ע"י עדשות מגע.

3. לפני ההחלטה לגבי הרכישה עצמה יש לבצע סקר שוק קצר לגבי המוצרים הקיימים, איכותם ונוחותם עבורכם. שוק עדשות המגע מגוון וכולל: עדשות יומיות, דו-שבועיות, חודשיות, צילינדר/טוריות, צבעוניות ועדשות קשות. כמו כן, פערי המחירים בתחום זה יכול להגיע עד לכדי מאות אחוזים, על כן, רצוי כדאי לברר עלויות במקומות שונים ולא רק אצל האופטמטירסט. (לעיתים עדיף אפילו לספוג את עלות הבדיקה)

4. האינטרנט מציע כיום חלופה איכותית, זמינה ואף לרוב זולה מן החנויות ולכן מומלץ להשוות מחירים ואיכות הספק לפני הרכישה.

5. רכישה ותחזוקה של עדשות מגע עלולה להיות אופציה יקרה עבור חלק מהצרכנים, לכן לפני הרכישה בדקו אפשרויות של רכישת "עסקה/חבילה שנתית" ובמידת הצורך מארזי מבצע של תמיסות. עסקות אלו לרוב משתלמות כלכלית ונפוצות יותר באתרים.

6. היה והחלטתם לבצע רכישה מקוונת, וודאו כי האתר ממנו הינכם מזמינים הינו אתר מאובטח ומוכר בענף. ניתן להתייעץ עם חברים לגבי התנסותם בתחום וללמוד מהם.

7. סוג העדשות המומלץ ביותר הינו העדשות היומיות חד פעמיות, הנ"ל חוסך את השימוש בתמיסות לעדשות, אשר נמצא כי ב- 70% מהם נמצאים חיידקים מסוכנים.

8. במידה והינכם מרכיבי עדשות מגע הימנעו מניסיון החלפת הסוג הנוכחי ללא סיבה. תכולת מים, עבירות חמצן ומבנה העדשה משתנים מיצרן ליצרן. וודאו כי המוצר החדש אכן מתאים, נוח ותואם את המלצת בעל המקצוע שבדק אתכם. מומלץ לבדוק את תוקף עדשות המגע שרכשתם עם קבלתן ולאחסן אותן עפ"י הנחיות היצרן.

9. מידע נוסף לעולם אינו מזיק, כיום ניתן ברשת, או דרך קישורים באתרי המכירות בתחום, להשיג מידע טכני ורפואי ישירות מאתרי היצרנים לגבי המוצרים השונים.

10. מומלץ בעת קבלה / איסוף עדשות המגע לוודא שאכן נתוני המוצר תואמים את הדרוש לכם. שימוש בעדשות מגע לא תואמות עלול לפגוע בבריאות עינכם. תמיד שמרו העתק רכישה / קבלה, שמירתם מעניקה לכם אחריות למוצר והוכחה לרכישתו בבית העסק.

המידע המוצג אינו מחליף את הוראות רופא העיניים ו/או האופטומטריסט שלך.