כתבות

עדשות מגע - מיתוסים

שמעתם מיתוסים על עדשות מגע? כאן תקבלו תשובה לחלק מהמיתוסים הקיימים

עדשת מגע יכולה ללכת לאיבוד בחלק האחורי של העין
זה בלתי אפשרי פיזית! העין מכוסה קרום, שמתחבר לחלק הפנימי של העפעפיים, ובכך מונע חדירה של גופים ועצמים שונים לחלק האחורי של העין וביניהם גם עדשות מגע

.
עדשות מגע עלולות לשרוט את העיניים
עדשות מגע כעיקרון אינן שורטות את העיניים, אכן בעיות הקשורות לעדשות מגע עלולות להופיע אך בסבירות נמוכה. רוב הסיבות לאי נוחות ו/או בעיות שכיחות אינן קשורות לעדשות המגע אלא לתהליך התאמתן, הרכבתן, אי התאמתן הראשונית ע"י בעל מקצוע ולחוסר הקפדה על המלצות האופטומטריסט בנוגע לאופן השימוש בהן. בכל מקרה של תחושת אי-נוחות חריגה בעיניים או שינויים כלשהם בראייה בעת הרכבת עדשות המגע שלך, הסר/י אותן מיד ופנה לאופטומטריסט.


עדשות מגע יכולות להידבק לעין
עדשות מגע לא יכולות להידבק לעין כאשר מקפידים על הוראות האופטומטריסט בנוגע להרכבתן, להסרתן ולטיפול בהן. תמיד זכרו להסיר את העדשות לפני השינה, ואם אתם חשים שהעדשות התייבשו, נסו להשתמש בטיפות הרטבה המתאימות לשימוש עם עדשות מגע לפני הסרתן.

עדשות מגע יכולות 'לקפוץ החוצה' מהעין
עדשת מגע שהורכבו והותאמו ע"י בעל מקצוע אמורות להישאר במקומן. אם קורה מקרה חריג ועדשה זזה ממקומה בעין, כמה מצמוצים אמורים להחזירה למקום. לחלופין, ניתן לעסות קלות את העפעף כדי לעזור בכך, או לשטוף את הידיים ואז להזיז את העדשה למקומה עם האצבע. בכל מקרה שהעדשה יוצאת מהעין באופן תדיר לרוב זהו סימן שהתאמת העדשה לא נעשתה טוב.

עדשות מגע אינן נוחות להרכבה
בשונה מחלק מעדשות המגע מהדורות הראשונים – חלה התפתחות טכנולוגית משמעותית הן בתהליכי הייצור והן בחומרי הגלם מהן עשויות עדשות  המגע וכיום מרבית עדשות המגע המודרניות הן דקות, רכות ובכך גם מאפשרות נוחות הרכבה גבוהה יותר. כאשר רבות מעדשות אלו עשויות מחומרים גלם עשירים בלחות ונושמים, כך שרמות גבוהות של חמצן יכולות לעבור דרכן.

קשה לטפל בעדשות מגע
ממש לא. בעדשות המגע היומיות פשוט זורקים אותן בסוף היום ולמחרת מרכיבים זוג חדש. ובעדשות המגע לשימוש חוזר (דו-שבועיות וחודשיות) שגרת הניקוי הינה פשוטה בעזרת התמיסות הרב תכליתיות המודרניות (all in one) ואחרי תקופת קצרה הופכת במהרה לטבע שני.

עדשות מגע יקרות יותר ממשקפיים
החלפת עדשות מגע עקב שינוי במרשם, שאבדו או נפגמו זולה ופשוטה יותר מקניית משקפיים חדשים הכוללים בתוכם החלפת העדשות האופטלמיות ולעיתים הדבר דורש רכישה של מסגרת, אך בכל מקרה גם אם את/ה מרכיבים עדשות מידי יום, עדיין צריך זוג משקפיים לגיבוי.

העיניים זקוקות באופן קבוע ליום הפסקה מהעדשות כדי "לנשום"
מרבית עדשות המגע הרכות המודרניות עשויות מחומרי גלם נושמים. ולכן אם לא קיבלת הוראה אחרת מהאופטומטריסט, ניתן להרכיב את עדשות המגע מדי יום.

עדשות מגע מזיקות לעיניים
עדשות מגע הן אביזר רפואי הדורש התנהלות פשוטה אך אחראית, כל עוד מקפידים על החלפת העדשות במועד המומלץ, ועל הוראות הניקוי של האופטומטריסט, ומבצעים בדיקות סדירות, עדשות המגע יכולות להיות אפשרות בריאה לבעיית הראייה שלך.

בעלי אסטיגמציה (צילינדר) לא יכולים להרכיב עדשות מגע
לא נכון. גם אנשים עם אסטיגמציה (צילינדר) יכולים להשתמש בעדשות מגע. כיום קיימים מגוון גדול של יצרנים אשר משווקים עדשות מגע עם תיקון ראייה צילינדרי וניתן להשתמש בסוגים שונים ולתקופות שונות (יומיות, דו-שבועיות וחודשיות). רוב עדשות המגע הצילינדריות הנן בעלות טכנולוגיה מיוחדת המאפשרת לעדשות להישאר במקומן גם בעת המצמוץ, ותורם לראייה חדה ויציבה.

אני צריך משקפיים רק לקריאה, ולכן עדשות מגע אינן האפשרות המתאימה לי
קיימות עדשות מגע לפרסביופיה (קריאה), או רוחק ראייה תלוי-גיל. אם קיים צורך במשקפיים לקריאת עיתונים, ספרים או תפריטים, עדשות מגע עשויות להיות אפשרות קלה ופשוטה יותר, מפני שהן מעניקות לך ראייה חדה גם לאורך כל היום.

אנשים מעל גיל 40 לא אמורים להרכיב עדשות מגע
ניתן להרכיב עדשות מגע בכל גיל. אם אחרי גיל 40 אתה מגלה שבתחום עדשות המגע מגוון הפתרונות גדול ורחב ועכשיו רק נשאר לך להתאים את העדשה לסגנון החיים או עפ"י הצורך בתיקון הראייה הקיים ולהימנע מהחלפת משקפיים והטרדה שבהרכבת משקפי קריאה.

אני צריכ/ה להרכיב משקפיים רק לנהיגה, ולכן עדשות מגע אינן מתאימות לי
אם דרוש לך תיקון ראייה בשעת נהיגה, ברוב המקרים סביר להניח שדרוש לך תיקון לראייה לרחוק בכל זמן. יתרונות עדשות המגע בזה שהן מאפשרות לך ראייה מקיפה ונטולת הפרעות, שמתאימה במיוחד לנהיגה. עם עדשות מגע את/ה יכול/ה ליהנות מראייה ברורה וחדה כל העת, ללא צורך להרכיב משקפיים.

ילדים ובני נוער לא יכולים להרכיב עדשות מגע
לא נכון. למעשה אין סיבה גופנית שמונעת מבני נוער, או אפילו מילדים, להרכיב עדשות מגע. ולמעשה כיום חלק גדול מהצעירים פונים לעדשות מגע בעת הצורך בתיקון ראייה ורוב הסיבות לכך הן: נוחות בפעילות ספורטיבית, דימוי עצמי עקב הצורך בהרכבת משקפיים ונוחות ביומיום ללא מסגרת על הפנים.
האופטומטריסט יוכל לייעץ לך אם עדשות מגע הן אפשרות המתאימה לך. הרכבת עדשות מגע הינה פעולה אחראית ולכן הגיל אינו הקובע במקרה זה אלא האחריות האישית ומעורבות ההורים.

 

אז אם החלטת לעבור לעדשות מגע או להישאר עם משקפיים, אנו מזמינים אותך לבדיקת ראייה מקצועית חינם בה נוכל להמליץ לך על העדשות המתאימות לך ביתר, תוכל/י להתנסות בעדשות ללא התחייבות ולהתחיל להנות מסגנון חיים פעיל יותר ונח יותר.
אז פנו אלינו בטל' 03-6055506 או במייל info@adashot.co.il ואנו נשמח לתאם לך תור לבדיקת ראייה וייעוץ.