יובש בעיניים - גורמים, סימפטומים ודרכי טיפול

אם לאחרונה אתם חשים תחושת אי נוחות בעין, המתבטאת בגירוד וגירוי והפיכת גוון העיניים לאדמומי, צריכה להידלק אצלכם נורה אדומה. במצב זה, חשוב לבדוק האם אתם סובלים מאחת מן התופעות השכיחות ביותר בקרב הציבור הישראלי: תופעת היובש בעין. קיימות סיבות רבות הגורמות לתופעה זו, כשהנפוצות שבהן הן שעות עבודה רבות מול המחשב במשרד, שינויי עונות, בעיה רפואית, או תרופה חדשה בה התחלתם שימוש לאחרונה. למרבה המזל, בשוק הישראלי קיים מגוון רחב של טיפות עיניים, המסייעות להקלה ביובש. אז רגע לפני שאתם ממהרים לבדיקת רופא, ריכזנו עבורכם את השאלות הנפוצות וענינו עליהן בפירוט, על מנת שלא יישאר אצלכם מקום לספק.

מה גורם ליובש בעין?

יובש בעין יכול להיגרם מכמה סיבות שונות. הסיבות העיקריות הן, שהגוף שלנו מייצר כמות מעטה מדי של דמעות המתפזרות סביב העין בפעולת המצמוץ. סיבה עיקרית נוספת היא, שהבלוטות בעפעפיים שלנו אינן מייצרות מספיק שומן המונע מהדמעות שלך להתאדות. בנוסף קיימות סיבות משניות פחות נפוצות כגון: מחלות המתפתחות בעקבות מערכת חיסונית חלשה, מחלקות פרקים, בעיות בעיכול המזון, ניתוחים פלסטיים להרמת העפעפיים הפוגעים בפעילותן ועוד.

מהם הסימפטומים של יובש בעין?

יובש בעין גורם למגוון רחב של תסמינים. בין התסמינים הנפוצים שתרגישו: תחושת גירוד בפרקי זמן קצרים, גירוי, ותחושה של "לכלוך" בעין שאתם לא מצליחים להוציא. סימפטומים פחות נפוצים הם: טשטוש ראייה, הפרשות, קושי בפתיחת העין, מצמוץ מוגבר, רגישות העין לאור יום ולמים.

כיצד אוכל להגן על עיני מפני יובש?

במידה ומדובר במקרה של יובש קל ניתן לטפל בו על ידי שימוש בטיפות עיניים המשמשות כתחליפי דמעות. מומלץ לבחור בטיפות עיניים ללא חומר משמר. בנוסף יש להימנע ככל הניתן מסביבה המכילה אחוזי לחות גבוהים, כמו כן יש להימנע מכניסה לים או בריכה. במידה ומדובר במקרה קיצוני יותר, או שטיפות העיניים אינן פותרות את הבעיה, יש להתייעץ עם רופא העיניים שלכם.

במידה ואכן מדובר ביובש בדרגה קלה, האם קיימות טיפות עיניים מומלצות לטיפול?

אצלנו, באתר עדשות תוכלו למצוא טיפות עיניים להקלה על יובש, מהמותגים המובילים ביותר, המסופקות באופנים שונים עפ"י נוחות המשתמש: בקבוקים, אמפולות חד פעמיות ועוד. לחצו כאן למעבר לקטגוריית טיפות העיניים באתר.

באיזה תדירות יש להשתמש באותן טיפות עיניים?

במידה ואינכם יודעים כמה פעמים יש לטפטף את הטיפות על עיניכם, תמיד ניתן להסתכל על גב אריזת המוצר, בו מוסברת בפירוט את תדירות השימוש. לכל שאלה נוספת אתם מוזמנים להתקשר לצוות המומחים שלנו ואנו נשמח לענות לכם על כל שאלה. בנוסף, ניתן להגיע אלינו ישירות לסניף ולהתייעץ איתנו פנים מול פנים.