למצוא את העדשות הצבעוניות המתאימות ב-4 צעדים בלבד

עדשות המגע הצבעוניות עברו כברת דרך ארוכה, וכיום הן מתפקדות כעדשות מגע לכל דבר ועניין - לפיכך כל כללי ההיגיינה והשימוש הנכון בעדשות רגילות, חלים גם עליהן: חשוב להקפיד על ניקוי עדשות הצבע בתמיסה המיועדת לכך בלבד, על שטיפת ידיים לפני השימוש, ויש להרכיב אותן בהתאם להנחיות האופטומטריסט. נקודת דמיון נוספת, מצויה במגוון הווריאציות הקיים בשוק, עבור עדשות מסוג זה - יומיות או חודשיות, עם מספר או בלי. הן מאפשרות לראות חד וברור, ולהשיג את המראה הרצוי, תוך שמירה על בטיחות ובריאות העיניים שלכם. 

 

עם זאת, ישנם כמה גורמים שאתם צריכים להתחשב בהם בעת בחירת עדשות צבע:

 

  1. צבע העיניים הטבעי - הצבע המקורי של עיניכם משפיע על המראה הסופי, כיוון שבדומה לעדשות רגילות, גם עדשות צבע הן שקופות יחסית (למרות שקיימות עדשות בעלות צבע יותר דחוס), לכן לאחר הנחת העדשה על גלגל העין, הצבע שלה מתמזג עם צבעה הטבעי, כך שהתוצאה הסופית עשויה להיות שונה מעט מהמצוין על גבי האריזה של המוצר, או מהתמונה באתר האינטרנט. 

 

  1. מצב העיניים שלכם - זה אמור להיות השיקול המרכזי בעת בחירת עדשות צבעוניות, עליכם להכיר את עיניכם היטב. במידה ויש לכם מרשם (מספר ראיה מוגדר), או רגישויות מסוימות בעיניים, עליכם לגשת לבדיקה וייעוץ אצל אופטומטריסט, עוד לפני שאתם בוחרים את מארז העדשות הצבעוניות הבא שלכם, כדי להבטיח שכאשר תמצאו את העדשות בצבע שאתם הכי אוהבים - תהנו מהמראה החדש, מבלי להזיק לעיניים שלכם. 

 

  1. מטרת הרכישה - עליכם להבין מדוע אתם רוצים לרכוש עדשות צבע מלכתחילה, לאיזה שימוש אתם מיידעים אותן: האם זה כדי להגיע לאירוע חד פעמי (חתונה, מסיבה, ארוחת חג ועוד) עם צבע העיניים שתמיד רציתם שיהיה לכם, האם זה כדי להשלים את המראה של התחפושת שעמלתם עליה חודשים רבים ואתם מתכננים להתהלך בה במשך 3 ימים במגוון אירועי פורים בעיר, או האם מדובר במראה שתרצו לאמץ לאורך זמן. כך תדעו אם עליכם לרכוש עדשות צבעוניות לשימוש יומי, או חודשי. 

 

  1. התוצאה הרצויה - מהו המראה שאתם מכוונים אליו בעת הרכבת העדשות, האם מדובר במראה טבעי יחסית, כך שבקושי יהיה ניתן להבחין בכך שצבע העיניים שלכם, איננו באמת שלכם. ואז תחפשו אחר עדשות בצבעי עיניים טבעיים כמו כחול, ירוק או אפילו גוונים אחרים של חום. או שמא תרצו לאמץ דווקא את המראה הדרמטי, השונה, האחר, מה שיוביל אתכם לבחור עדשות בצבעים עזים ונועזים יותר. 

 

כדי לבחור את העדשות הצבעוניות הנכונות ביותר עבורכם, אתם צריכים להתבונן פנימה, להכיר את עצמכם, להבין את הצרכים, הרצונות וכמובן להיות בבקרה על מצב העיניים שלכם, כדי למצוא את מבוקשכם, ולשמור על בריאותכם ככל שניתן.