אסטיגמציה גבוהה והשימוש בעדשות מגע עם צילינדר

קוצר ראיה (מיופיה) הוא ליקוי ראיה שכיח למדי בקרב האוכלוסייה, שעבורו נוצר הפתרון האידיאלי - עדשות המגע. אנשים בעלי קוצר ראייה מבחינים היטב בעצמים הקרובים אליהם, אך מתקשים לראות למרחק בצורה ממוקדת. יש מצבים בהם בנוסף למיופיה, אנשים רבים סובלים גם מאסטיגמציה (צילינדר), שגם היא לקות מאוד נפוצה, וגם עבורם קיים מגוון רחב של עדשות מגע עם צילינדר: חודשיות, יומיות, דו שבועיות, שיסייעו להם לשפר את ראייתם. 

מה מייחד אותן?

עדשות מגע עם צילינדר הן מעט שונות מעדשות מגע אחרות: חלקן התחתון עבה יותר, משמש כמשקולת שמקבעת את העדשה במיקום המדויק של הצילינדר, הן מכילות גליל שמבטל את העיוות של הקרנית. קרניות של אדם בעל אסטיגמציה הן אליפטיות (בשונה מקרניות תקינות שהן עגולות). צורתן של הקרניות האסטיגמטיות גורמת להן לבלוט כלפי חוץ, ולכן האור נשבר בהן בצורה בלתי תקינה: במקום שיהיה מוקד שבירה אחד, מתבצעת שבירה כפולה ב-2 נקודות, שמעוותת את הראייה - הופכת אותה למטושטשת. אסטיגמציה יכולה להופיע אצל אנשים קצרי רואי אך גם אצל אנשים ללא ליקוי, אם כי השילוב בין  אסטיגמציה לקוצר ראיה הוא נפוץ באופן יחסי.  

מאילו חומרים הן עשויות?

החומר השכיח ביותר ליצירת עדשות מגע הוא סיליקון הידרוג'ל לסוגיו, כל אחד מהמרכיבים הללו כשלעצמו מספק יתרון אחר שביחד הם הופכים את העדשות לאפקטיביות כל כך: הסיליקון מספק מעבר חמצן מירבי, מאפיין המושפע מאחוז המים בעדשה, שהטווחים הם 55-60% ו-75-80% כאשר יותר מידי מים עלולים לגרום לזיהומים. החמצן הוא מצרך חיוני לבריאות העין ולראייה תקינה. 

ואילו ההידרוג'ל הוא זה שאחראי על הנוחות, שהיא הכרחית, קריטית במיוחד בשימוש בעדשות לטווח ארוך יותר, כמו דו שבועיות או חודשיות, על אחת כמה וכמה כשמדובר בצילינדר.  אם ברצונכם לרכוש עדשות עם צילינדר, הצעד הראשון שעליכם לעשות הוא להתייעץ עם אופטומטריסט מומחה כדי שתוכלו למצוא את העדשות הנכונות והמדויקות ביותר עבורכם