עדשות מגע חודשיות - באיזה גיל מומלץ להתחיל?

עדשות מגע חודשיות הן אהובות ופופולריות בקרב אנשים המרכיבים עדשות מגע, והן הבחירה המועדפת שלהם. כיוון שהן עשויות מחומרים חזקים, עמידים, וגמישים המאפשרים כניסה מרבית של חמצן לרקמות העין, וכך מקטינים את הסיכוי לגירויים וסיבוכים. עדשות המגע החודשיות הן פתרון אסתטי ונוח, חסכוני ופשוט, שניתן להרכיב לתקופה של עד חודש ימים. הן טומנות בחובן יתרונות, אך גם אחריות גדולה. זו עשויה להיות הסיבה שהורים רבים חוששים לתת לילדיהם להרכיב עדשות. אז מתי כדאי להתחיל, מהם היתרונות של הרכבת עדשות בגיל צעיר...לעדשות יש את התשובות.

ראו גם, עדשות מגע וילדים.

ראו גם, הרכבת עדשות מגע בפעם הראשונה.

האם יש הגבלת גיל על עדשות מגע?

נתחיל בכך שאין גיל אידיאלי להתחיל להרכיב בו עדשות מגע, ואין הגבלה מפורשת שמציינת מהו השלב הראוי להתחיל בו את התהליך. זה עניין אינדיבידואלי לחלוטין, שנתון להחלטתם של ההורים והילד בהתאם לשיקולים וגורמים שונים. אך למרות זאת הורים מסוימים פחות אוהבים את הרעיון של לתת לילדיהם להרכיב עדשות מגע, בשל החששות שהן מציפות. כך למשל הילד עשוי לשכוח את הערכה בבית הספר, לאבד אותה, ולעיתים רק המחשבה על הכנסת עצם זר לגוף הילד היא זו שקובעת. אך הסירו דאגה מליבכם, כי בליווי והדרכה נכונה שלכם ההורים, ושל מומחה, הילדים שלכם יכולים להרכיב עדשות בצורה תקינה ומבוקרת, ולהפיק מכך תועלות רבות.

 למה כדאי לילדים להרכיב עדשות?

עדשות המגע החודשיות מסייעות בטיפוח אורח החיים של הילדים שלנו. כאשר הם בבית הספר ובכלל בשגרת היום יום שלהם. הם ירצו להתרכז בנעשה בשיעור ולא באמצעי הראיה היושב באי נוחות על פרצופם, ומתלכלך בקלות (וכך מגביל את הראיה), או בסיכוי שהוא יקבל מכה ויעוף ואז הם יאלצו לגשש את דרכם אליו, מה שעלול לגרום להם להיפגע. באופן הזה אמצעי ראיה אחרים דורשים התעסקות מתמדת, שיכולה להיות מאוד מייגעת ומקשה עבור הילדים. עדשות חודשיות לעומת זאת, כאשר הן מורכבות כראוי, הן לא מורגשות כלל על העין והופכות לחלק ממנה.

כמו כן, ילדים אוהבים לפרוק אנרגיות, לרוץ, לקפץ, לזחול, לטפס. גם ילדים שאינם ספורטיביים בהכרח, והם היו רוצים להפיק את המיטב מהיום בגינת המשחקים, בים או אפילו בחצר בית הספר. אי לכך, עדשות מגע, לרבות חודשיות, יאפשרו להם להמשיך לשחק ולהנות כאשר הסיכויים שאמצעי הראיה שלהם ייפול, ייחבל או יישבר (וכתוצאה מכך, שראייתם תיפגע) מצטמצמים בצורה מהותית. 

ישנו גורם נוסף, המתעדף עדשות מגע חודשיות על פני אמצעי ראיה אחרים, האסתטיקה. הילדים שלנו מפתחים מודעות למראה החיצוני שלהם בשלב מאוד מוקדם, כיום יותר מתמיד, הודות לרשתות החברתיות כגון טיק טוק או אינסטגרם, שהופכות את התקשורת לוויזואלית. באופן הזה שימוש בעדשות מגע עשוי לעלות את הביטחון העצמי שלהם בצורה ניכרת. שכן ביטחון עצמי הוא המפתח להכל- יצירת חברויות, גילוי ופיתוח כישורים, קבלת החלטות ועוד. לעדשות החודשיות ערך מוסף, הן מלמדות את הילדים על אחריות-הידיעה שזה אמצעי הראיה הבלעדי, תעודד אותם לשמור עליהן ולתחזק אותן.

איך מתחילים?

כאשר מגיעים להחלטה עם ילדיכם שהזמן מתאים להתחיל ולהרכיב עדשות מגע, מומלץ להתייעץ עם אופטומטריסט מומחה לפני הוצאת התהליך לפועל, כדי לוודא התאמה מדויקת ככל הניתן. ישנם גורמים המשפיעים על בחירת עדשות מגע לילדים, כמו קימור, מבנה העין של ילדיכם, בעיית הראיה הנקודתית, רגישויות או נטייה לאלרגיות במידה ויש, ועוד. בבחירת העדשות לילדיכם, עדשות חודשיות הן האופציה האפקטיבית ביותר שכן הן מהוות פתרון ארוך טווח, זול, נגיש ובריאותי, כיוון שהן רכות, גמישות, עשויות מחומרים המספקים הגנה ושמירה על הלחות של העין. כך העדשות ישמרו על בריאות העיניים, וימנעו מהמספר של ילדיכם לעלות. (עדשות מסוג Mi Sight)  

מילות סיום

עדשות מגע חודשיות הן אמצעי ראיה אהוד במיוחד בקרב מרכיבי עדשות, והן האופציה המועדפת עבור ילדים שרוצים להתחיל להרכיב עדשות מגע - הן עמידות, גמישות, מספקות חמצן לעין ומתאימות לאורח החיים שלהם, הן מפחיתות את הסיכון לפגיעה באמצעי הראיה עצמו והן בראייתם של הילדים, מעלות את הביטחון העצמי שלהם, מלמדות על אחריות, ומונעות התעסקות מיותרת. מומלץ להתייעץ עם מומחה בעת בחירת העדשות, כדי לוודא התאמה מדויקת למצב הספציפי של עיניו של ילדיכם. העדשות החודשיות מספקות שקט נפשי הן לילדים והן להורים.