כתבות

הקשר בין דימוי עצמי בקרב בני נוער להרכבת עדשות מגע


מאז ומעולם נתפסו מסגרות המשקפיים כאופציה הראשונה לפתרון תיקון ראייה, במהלך העשור האחרון בו חלו שיפורים טכנולוגיים מרחיקי לכת בעדשות מגע והפיכתם למוצר זמין, נגיש וזול נוצרה הזדמנות לבני נוער אשר רואים במשקפיים כאביזר לא אופנתי וכאביזר אשר לרוב פוגע בדימויי העצמי שלהם ביחס לסביבתם (בית הספר, חוגים, פעילויות נוער ועוד) להתנסות ולהרכיב עדשות מגע.

המעבר בין ילדות לבגרות אצל בני הנוער, בו מתחילים לבסס דימוי עצמי ולעסוק במראה החיצוני, מוכר וידוע. לפי מחקרים התגלה שבני הנוער המרכיבים עדשות מייחסים חשיבות גבוהה לשיקולים של מראה חיצוני ביחס לעצמם או לסביבתם אשר לו קשר ישיר לתחושת הביטחון העצמי ורמת שביעות הרצון מהמראה החיצוני.

עפ"י מחקר שנערך לאחרונה ע״י חב' סגמנטה בו נבחנו 200 בני נוער בגילאים 14-18 הזקוקים לתיקון ראייה ומרכיבים עדשות או משקפיים, התגלה כי מרבית הנבדקים המרכיבים משקפיים חשבו כי משקפי ראייה פוגעים במראה שלהם בעוד שמרכיבי עדשות מגע הם אלו המייחסים חשיבות גבוהה למראה החיצוני.המחקר הציג גם נתון של כ- 85% מהנבדקים אשר עברו לעדשות מגע, עברו עד גיל 16 וזאת משתי סיבות: שדרוג המראה החיצוני והצורך בחופש מהמשקפיים.

אז איך עוברים לעדשות מגע?

כיום קיים מגוון רחב של פתרונות ל בני נוער המעוניינים לעבור ממשקפיים לעדשות מגע. אומנם חשוב לשפר את הדימוי והביטחון העצמי אך חשוב זאת לעשות זאת נכון.
ההתאמה הראשונה של עדשות מגע חייבת להתבצע ע”י אופטומטריסט מוסמך, הוא זה שיקבע, לאחר בדיקה, מה סוג עדשת המגע המתאימ/ה לך. קיימים סוגים שונים של עדשות מגע: עדשות יומיות, דו-שבועיות, חודשיות ואף שנתיות, בכולן ניתן לפתור מגוון רחב של ליקויי ראייה, כגון: תיקון לרחוק ולקרוב, תיקון צילינדרי, מולטיפוקל ואף עדשות צבעוניות עם מספר. לאחר ההתאמה ותחילת השימוש בעדשות מגע, חשוב לשמור על בריאות העין בעזרת הקפדה על היגיינה ושימוש נכון בעדשות.

 

אז אם החלטת לעבור לעדשות מגע או לנסות הרכבת עדשות מגע, אצלנו ב ADASHOT תוכל/י לעבור בחינם בדיקת ראייה מקצועית בה נוכל להמליץ לך על העדשות המתאימות לך ביתר ובנוסף תוכל/י להתנסות בעדשות מגע ללא התחייבות ולהתחיל להנות מסגנון חיים פעיל ונח יותר.
אז פנו אלינו בטל' 03-6055506 או במייל info@adashot.co.il ואנו נשמח לתאם לך תור לבדיקת ראייה וייעוץ.