אף עין לא תישאר יבשה: עדשות מגע שמתאימות לאנשים עם יובש בעיניים 

יובש בעיניים הוא מצב נפוץ, אולי יותר מאי פעם עקב שגרת החיים המודרנית הכוללת שימוש ממושך במסכים בסביבת העבודה ובחיים הפרטיים: סמארטפונים, מסכי מחשב, טלוויזיות ועוד רבים שמאמצים את העיניים וגורמים להן לצרוב לכאוב ולגרד. במקרים חמורים יותר עשויות להתפתח תופעות כגון תסמונת CVS, או תסמונת העין היבשה. לצד זה ישנם גורמים סביבתיים המגבירים את הסיכון ליובש: שינויי מזג אוויר, תרופות קבועות. אילו עדשות מגע מתאימות לאנשים הסובלים מיובש בעיניים? אנחנו בעדשות כאן כדי לספק את התשובות.

סיבות ותסמינים נפוצים לעיניים יבשות

יובש בעיניים נוצר בדרך כלל בשתי העיניים, והוא מתבטא באחת או כמה מהדרכים הבאות: הפרשת דמעות מוגברת, אדמומיות, צריבה, הרגשת הימצאות גוף זר בעין, טשטוש ראיה, כאבי ראש. במרבית המקרים מדובר בתופעה שאינה מסוכנת אך היא בהחלט יכולה להשפיע על התפקוד בשגרה השוטפת. היובש נגרם בעקבות פגיעה במערכת הדמעות, הממלאת שורת תפקידים קריטיים בהגנה על בריאות העין, לרבות:

  • שימור הלחות במשטח העין

  •  מניעת חדירה של בקטריות, זיהומים וחלקיקים זרים לגלגל העין

  •  זירוז תהליכי החלמה במקרה של פציעה או חבלה. 

אנו מוקפים במסכים על בסיס יומי והדבר משפיע לרעה על העיניים שלנו. אך לצד הסמארטפונים ומסכי המחשב, ישנם גורמים נוספים שעשויים לגרום ליובש בעיניים, כגון: 

  • נטילת תרופות קבועות נגד לחץ דם ובעיות לב או גלולות למניעת הריון

  •  מזג אוויר חם ויבש ורווי רוחות או אבק

  •  מחלות עיניים מקומיות

  •  מחלות אוטואימוניות

  •  עבודה בחדר ממוזג לאורך זמן. 

  • ניתוח הסרת משקפיים בלייזר עלול לגרום ליובש זמני ורגישות לאור. 

עיניים יבשות הן עיניים רגישות יותר מטבען, שכן הסיכוי להתפתחות גירויים וזיהומים עולה משמעותית. אי לכך, אנשים שמרכיבים עדשות מגע וסובלים מעיניים יבשות זקוקים לפתרון מותאם, שיזין את העין בלחות, יאפשר עבירות חמצן גבוהה וימנע החמרה במצב. אצלנו בעדשות ניתן למצוא מגוון עדשות מגע איכותיות, המיוצרות בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בשוק ומספקות נוחות מיטבית וראייה צלולה ומדויקת. 

עדשות Acuvue Vita

אלו עדשות מגע חודשיות מבית היוצר של ענקית הפארמה האמריקאית, Johnson & Johnson. הן מציגות טכנולוגיה ייחודית בשם HydraMax, המאפשרת לשמר את הלחות בעדשה וכך מספקת נוחות מקסימלית לכל אורך החודש, ולמעשה מסייעת בהפחתת החיכוך של העפעפיים עם הקרנית ובמיתון היובש. 

כמו כן עדשות אלה מסייעות בסינון קרינת ה- UV המופקת מאור השמש, מדרגה 1 , זהו נתון קריטי במיוחד למשתמשים עם יובש בעיניים שכן הקרינה האולטרה סגולה המופקת מאור השמש, נמנית בין הגורמים שעשויים להגביר את הצריבה והגירוד. באופן הזה, עדשות המגע Acuvue Vita מהוות פתרון אידיאלי לאנשים הסובלים מיובש בעיניים שרוצים ליהנות מעדשות מגע איכותיות לטווח ארוך.  

עדשות Acuvue Oasys 1Day

עדשות Acuvue Oasys 1Day  הן עדשות מגע יומיותשמגיעות אף הן מחברת Johnson & Johnson הוותיקה, על כן מצוידות בטכנולוגיה חדשנית, בלעדית למוצר בשם HydraLuxe. טכנולוגיה זו מחקה את מערכת הדמעות הטבעית של העין, פועלת איתה בהרמוניה כדי לשמר את הלחות בעיניים לכל שעות היום. כמו כן עדשות אלו חוסמות עד 98% מקרינת ה-UV ו-85% מקרינת ה-UVA המגיעות מאור השמש. אלו עדשות מגע איכותיות ויעילות במיוחד, המספקות נוחות מקסימלית וראייה צלולה וברורה לאורך כל שעות היום, מזינה את העין היבשה בלחות שהיא כה זקוקה לה ומפחיתה בצורה ניכרת את העייפות בעיניים.   

עדשות Dailies Total 1


Dailies Total 1 הן עדשות מגע יומיות רכות וגמישות במיוחד מבית Alcon . עדשות אלו מעניקות עד 16 שעות רצופות של נוחות מיטבית, הודות לשילוב 2 טכנולוגיות בלעדיות, המסייעות בשימור הלחות בעדשה לאורך זמן.

  • טכנולוגיית SmarTears – אשר מפיקה פוספטידילכולין (רכיב טבעי שקיים בנוזל הדמעות), שמשחזר את השכבה השומנית במערכת הדמעות וכך מונע אידוי דמעות במהלך היום, מסייע בצמצום החיכוך של העפעפיים עם גלגל העין ותורם בשיפור איכות הראיה.  

  • טכנולוגיית מדרג מים - עדשה זו בנויה מ-3 שכבות עם אחוזי מים משתנים - שכבה חיצונית עם 100% מים, ליבת עדשה המורכבת מ-33% מים, ופני שטח העדשה שבה יש 80% מים. שכבות אלו משתלבות יחד לכדי כרית לחות עדינה שהופכת אותה לפי 10 רכה יותר מעדשות מגע יומיות אחרות בשוק. 


מעוניינים במידע נוסף אודות עדשות מגע מותאמות למצבי יובש בעיניים? היכנסו לעמוד צור קשר או חייגו למספר 03-6055506 ואנו נספק תשובה מקצועית, איכותית, מהירה ואדיבה לכל שאלה!