3 טיפים כיצד לבחור עדשות מולטיפוקל 

עדשות מולטיפוקל הן עדשות מגע שכפי ששמן מרמז - יש בהן כמה נקודות מיקוד, הן פועלות לשיפור מספר מוקדי ראייה - קרוב, רחוק וביניים. הן מסייעות למשתמשים רבים מעל גיל 40 לשמור על עיניהם שמתחילות להיחלש בעקבות זוקן ראייה (פרסביופיה), וגם לילדים, נערים וצעירים בעלי לקויות ראייה מעט מורכבות. הן מהוות חלופה יעילה, פשוטה ואסתטית לזוג המשקפיים אך מאחר והן נועדו לשימוש ממושך, צריך לבחור אותן בחכמה ובזהירות רבה. לשם כך הכנו עבורכם מדריך קצרצר שיסייע לכם להבין כיצד למצוא את העדשות הנכונות לכם:

  1. היו בבקרה על מצב העיניים שלכם - עדשות מגע נעשות בהתאמה אישית על ידי אופטומטריסט מומחה, לפי מצב הראייה אך גם לפי מבנה העין הייחודי שלכם. לכן עליכם לגשת לאופטומטריסט שלכם לאבחון לצורך קבלת סטטוס עדכני, על מנת שהוא יוכל להכין לכם מרשם לעדשות שיתאימו באופן המדויק ביותר לעיניכם - שישבו על העין בצורה נוחה וטבעית שלא תפצע או תגרה אותה, שיעניקו לכם ראייה חדה וברורה.
  2. גלו את ההבדל בין עדשות חד מוקדיות לרב מוקדיות (מולטיפוקל) - עדשות מולטיפוקל הן עדשות שיש בהן מספר מוקדי ראייה, הן מסייעות למשתמשים לראות לקרוב, לרחוק ולטווח ביניים ומבצעות את המעבר בין כל המצבים בצורה חלקה כדי שהמשתמש לא יאמץ את עיניו לשווא. לעומתן, עדשות חד מוקדיות הן בעלות מוקד ראייה אחד, ויסייעו למשתמש לראות בבירור מקרוב או לרחוק. 
  3. הכירו את סוגי העדשות המולטיפוקליות - לאחר שתבצעו בדיקה מקיפה אצל האופטומטריסט שלכם ותגיעו אלינו לאתר, תגלו שישנן מספר וריאציות של עדשות מולטיפוקל, שנוצרו במטרה לספק מענה מותאם למגוון רחב ככל האפשר של עיניים. באמצעות היכרות עם שלל העדשות, תגלו את סך האופציות הזמינות עבורכם ועבור מצבכם.
  • עדשות מולטיפוקל יומיות - עדשות מגע כדוגמת DISPO Air Multi 1 Day או DAILIES AquaComfort Plus Multifocal מיועדות לשימוש חד פעמי ולכן חוסכות בטווח הארוך צריכת מוצרי השלמה לעדשות - אין צורך בתחזוקה גבוהה כיוון שמחליפים זוג בכל יממה (יחד עם זאת חשוב להקפיד על זמני ההרכבה המצוינים על גבי האריזה). הן מתאימות במיוחד לאנשים בעלי אורח חיים ספורטיבי או אלו שזקוקים לפתרון למצבים נקודתיים כמו קריאה, נהיגה, ישיבה מול המחשב, מול הלוח בבית הספר או באוניברסיטה ועוד.
  • עדשות מולטיפוקל עם צילינדר - אסטיגמציה מופיעה בדרגים שונים הן אצל אנשים בעלי מיופיה (קוצר ראייה) והן אצל אנשים ללא ליקוי ראייתי ספציפי, אך בכל המקרים היא גורמת לטשטוש, פוגעת ביכולת של העין להתמקד. לכן אנשים בעלי אסטיגמציה, זקוקים לאמצעי ראייה בכל אספקט של חייהם, על מנת שלא יאמצו את העין יתר על המידה ויפגעו בה לטווח הרחוק - על אחת כמה וכמה כשמדובר באסטיגמציה המשולבת עם קוצר ראייה במספר מוקדים. לכן מומלץ לאמץ פתרון מותאם לפרק זמן ממושך, כדוגמת העדשות SH Eye-Q או SH Eye-Q Toric מבית Soflex.
  • עדשות מולטיפוקל לטווח ארוך - ישנם משתמשים רבים שאמצעי הראייה שלהם מלווה אותם בכל שלב בחייהם, כי המורכבות של לקות הראייה שלהם מחייבת. לכן מומלץ להם לרכוש עדשות רב פעמיות כמו Biofinity Multifocal או Fresh Multi שישרתו אותם לפרק זמן ארוך ויספקו להם ראייה חדה, מדויקת וברורה כל עוד יקפידו לתחזק אותן כראוי - ינקו אותן בקביעות בעזרת תמיסה ייעודית וירכיבו אותן בהתאם לזמנים המצוינים על גבי החפיסה, בעדינות ובזהירות רבה.  

עדשות מולטיפוקל מספקות מעבר בין מספר מוקדי ראייה בצורה חלקה וכמעט בלתי מורגשת, ואיתן ניתן לראות את יופיו של העולם מבלי לאמץ את העיניים לשווא. הן מיוצרות בהתאמה אישית - בהתבסס על לקות הראייה ועל מבנה העין. לכן כאשר ברצונכם לעשות את המעבר לעדשות מגע מולטיפוקליות, עליכם לגשת לאופטומטריסט שלכם, לערוך בדיקה מעמיקה שתכריע מהו סוג העדשות המדויק ביותר עבורכם, האחד שישרת אתכם בצורה האפקטיבית ביותר במסגרת חיי היומיום שלכם - יומיות, עם צילינדר או עדשות המיועדות לפרק זמן ממושך.