מיופיה – קוצר ראייה

קוצר ראייה – מיופיה הוא ליקוי ראיה נפוץ שגורם לאובייקטים רחוקים להיראות מטושטש. מיופיה עלולה להופיע הן אצל פעוטות וילדים בעיקר על רקע גנטי להורים – הורה בעל מיופיה מגדיל במידה משמעותית את הסיכוי שגם אצל הילד תופיע הלקות בשלב מסוים בחיים. הסיבה הרווחת השנייה למיופיה היא שגרת חיים הכוללת קריאה מרובה, בין אם של טקסטים מודפסים ובין אם דרך מחשב או סלולרי – קריאה היא כמובן בסיס ללמידה ולא כדאי לוותר עליה, אבל כן רצוי להשתדל ולצמצם את זמן המסכים בגיל צעיר.

גם מי שמרבה לשהות בסביבה שבה כמות האור מועטה מגביר את הסיכוי לפתח קוצר ראיה וזאת מכיוון שהחושך מעודד גדילה של גלגל העין – כדאי להקפיד על תאורה בהירה וחזקה כשקוראים ועל שמירת מרחק של 3 מטר לפחות מהטלוויזיה. מיופיה גורמת כמובן לפגיעה משמעותית בתפקוד היומיומי ובאיכות החיים, ולכן חשוב לטפל ולתת מענה אפקטיבי בהקדם.

בחלק מהמקרים מיופיה באה לידי ביטוי לא “רק” בראייה מטושטשת למרחק, אלא גם בכאבי ראש ועייפות. סימפטום אפשרי נוסף הוא אדמומיות בעין, ובמצבים חמורים קוצר ראייה שלא מטופל באופן מקצועי עלול להוביל לקרע ברשתית ולמחלות עיניים שונות (ובפרט גלאוקומה, קטרקט וניוון מקולרי על רקע גיל).

אבחון קוצר ראיה

אבחון מדויק במצבים של קוצר ראיה הכרחי כדי להתאים את הפתרון הטוב ביותר עבור הילד. האיבחון מסוסס על בדיקת עוצמת השבירה (רפרקציה) של קרני האור בכל אחת מן העיניים. בדיקת הרפרקציה מתבצעת בעזרת רטינוסקופ או אוטורפרקטומטר כאשר בחלק מהמקרים נדרשת הרחבת אישונים.

טיפול בקוצר ראייה

משקפי MiSight מבית קופר ויז’ן – החברה המובילה בעולם בתחום המשקפיים ועדשות המגע להאטת קוצר הראיה, ופורצת הדרך בנושא ניהול והאטת המיופיה. משקפי מייסייט יעילים בהאטת המיופיה החל מגיל 6 ועד גיל 17.

המשקפיים מאושרות FDA (מנהל התרופות האמריקאי) לטיפול בקוצר ראייה בעקבות מחקר שבדק את יעילות העדשות ונערך ב 14 מדינות שונות ברחבי העולם לאורך שנתיים. במחקר השתתפו 256 ילדים בין הגילים 6 עד 10, ונמצא כי ילדים שהרכיבו את המשקפיים באופן מלא במשך שנתיים האטו את התקדמות המיופיה ב-59%. התארכות גלגל העין שלהם פחתה ב-38%.

עדשות מגע MiSight הינן עדשות מגע חד פעמיות רכות הראשונות בעולם המוכחות ביעילותן בהאטת קצב התפתחות מיופיה בקרב ילדים. העדשה בעלת טכנולוגיית ActiveControl השולטת בהתארכות גלגל העין וגם בקצב התפתחות המיופיה ובמקביל מבצעת תיקון תשבורת. עפ”י מחקרים רק ילד 1 מתוך 3 אשר הרכיב את עדשות MiSight 1 Day חווה עלייה במיופיה של מעל ל 0.75 דיופטר, וזאת בהשוואה ל-3 מתוך 4 ילדים שהרכיבו עדשות מגע חד מוקדיות יומיות. העדשות משפרות את חדות הראייה, שיפור ראייה בעת הכנת שיעורי בית, קריאה, צפייה בטלוויזיה ובמסכים בקרב ילדים.

אצלנו בקליניקה Adashot אנחנו מתמחים בטיפול במיופיה בקרב ילדים בעזרת משקפיים ועדשות מגע של MiSight תוך ליווי ומעקב אחר ילדכם.

למידע נוסף ולקביעת תור להתאמה התקשרו 03-6055506

 

 

למאמרים נוספים

עגלת קניות

0