עדשות מגע יומיות: שאלות נפוצות

בשנים האחרונות עדשות מגע יומיות הפכו לבחירה המועדפת על נשים, גברים, נוער וילדים. עדשות מגע יומיות קלות לשימוש, מבטיחות צמצום של הסיכון לדלקת בעיניים ומאפשרות חדות ונוחות ראייה.

כיום קיימות אפשרויות רבות לבחירת סוג ותקופת השימוש בעדשות מגע יומיות. עדשות מגע יומיות (חד-פעמיות) הופכות בשנים האחרונות להיות הפתרון הנוח והמועדף על חלק ניכר משוק הצרכנים בישראל הבוחרים להחליף משקפיים בעדשות ומעדיפים עדשות יומיות לשימוש יום יומי ולהחלפה תדירה ותכופה.

מה הן עדשות מגע יומיות?

עדשות מגע יומיות הינן עדשות רגילות לתקופת שימוש יומית, כאשר המשתמש מחליף עדשות בכל יום. עדשות יומיות נוחות, נקיות וקלות לשימוש ולתחזוק. רבים מעדיפים את השימוש היום יומי על פני שימוש
ממושך וארוך טווח בעדשות מסוגים אחרים.

כיצד עדשות מגע יומיות פועלות?

כביכול עדשת מגע אחרת, גם עדשות מגע יומיות מתקנות את ליקוי הראייה הקיים ומחליפות שימוש במשקפיים, אם מדובר בתיקון ראייה רגיל או תיקון ראייה לבעלי צילינדר, ובכך מאפשרות למרכיב אותן חדות ונוחות ראייה.

מה הם היתרונות בשימוש בעדשות מגע יומיות?

שימוש בעדשות מגע יומיות מעניק מספר יתרונות בולטים לעומת שימוש בעדשות מגע חודשיות או דו-שבועיות למשל. היתרון הבולט ביותר הינו צמצום באופן משמעותי של הסיכון לדלקת בעיניים ולמחלות עיניים. סיכון כזה קיים באופן גבוה יותר בשימוש בעדשות לתקופות ארוכות יותר מאחר וקיים החשש שלכלוך ואבק לא יוסרו באופן מלא משטח העדשה. שימוש בעדשות מגע יומיות מבטל את הסיכון מאחר ואין צורך בפעולת ניקוי, פשוט
לאחר השימוש העדשה נזרקת לפח. כתוצאה מהשימוש היומי שאינו מצריך השרייה, חיטוי וניקוי העדשות נחסך זמן רב ובעקבות כך משתפרת חוויית השימוש בעדשות יומיות.

יתרון בולט נוסף הוא שעדשות מגע יומיות דקות יותר ולכן מעבר החמצן לעין גבוה יותר ביחס לשאר העדשות דבר התורם לבריאות העין. הסיבות הללו מובילות חלק גדול מהמרכיבים החדשים לנסות עדשות מגע יומיות בתור העדשה הראשונה שלהם.

האם קיימים חסרונות לשימוש בעדשות מגע יומיות?

כן, כמו בכל מוצר ניתן גם בשימוש בעדשות מגע יומיות למצוא חסרונות. מאחר והעדשות דקות יותר מכל עדשה לתקופת שימוש אחרת, הן עדינות יותר ועלולות להיקרע בעת שימוש לא נכון. לכן יש להקפיד בזמן הכנסת עדשות יומיות לעיניים. שמירה על ניקוי ותקינות העדשות כמוה כשמירה על בריאות העין.

כמה זמן אפשר להיות עם עדשות יומיות?

הזמן אינדבדואלי לגבי כל אחד, לרוב האוכלוסייה הזמן הינו כ 9-10 שעות, בעדשות יומיות סיליקון הידרוג'ל אף ניתן יותר, חשוב לציין כי מומלץ להסיר את העדשות בכל מקרה שבו מתחילים להרגיש אי נוחות

למי מתאים השימוש בעדשות מגע יומיות?

בעצם כמעט לכולם, אין הגבלה לסוג וגיל המשתמשים המומלץ. עקב היתרונות אותן מאפשרות העדשות השימוש בהן מועדף על חיילים, אנשי עסקים, דיילים, אנשי רפואה, נשים, נוער וילדים.

אילו דגמים של עדשות מגע יומיות קיימים בשוק?

בשוק קיים מגוון רחב של עדשות מגע יומיות לבחירה. ישנן עדשות לתיקון ראייה רגילה, אך בפועל לרוב העדשות קיים מוצר זהה גם לתיקון צילינדר (עדשות מגע צילינדריות) כאשר לרוב לשם המוצר יתווספו המילים Toric או Astigmatism.